Penghina Islam dan Nabi muhammad saw



Wahai saudari ku..bolehkah ku bertnye apakah agama ibubapamu??di manakah mereka??banggakah mereka mempnyai anak yg murtad sepertimu wahai saudari??kesian mereka bila mereka meninggal dunia nauzubillah..zalim sungguh jadi seorang anak


Adlin binti abdul jalil (makci Hajjah Sitt Al-Wuzara)

sila lihat di bawah post-post wall di facebook 






Untuk mengetahui lebih lanjut sila lawat akaun Facebook: https://www.facebook.com/adlinbinti.abdjalil

Balasan Bagi Mereka Yang murtad

Firman Allh s.w.t. yang bermaksud:


“Dan sesiapa di antarakamu yang murtad dari agamnya (agama Islam), lalu ia mati sedang dalam keadaan kafir, maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya).”

(Surah al-Baqarah: 217)

1. Kekal di dalam api neraka

Orang yang murtad daripada agama Islam, lalu mati dalam kekufuran, tidak akan dikira walau sedikit pun amalan kebaikkannya. Kemudian mereka akan dihumbankan ke dalam api neraka.

Malah yang lebih malang lagi, tiada pintu untuk mereka keluar daripadanya. Oleh itu, kekallah neraka itu sebagai tempat seksaan bagi mereka untuk selama-lamanya.

2. Kemurkaan Allah Dan Azab Yang Dahsyat

Mereka yang rela meninggalkan agama Islam tidak akan memperoleh apa jua kebaikkan. Walaupun mereka ditawarkan dengan pelbagai macam habuan, diangkat menjadi jutawan, beroleh pangkat dan kedudukan, namun ia tiada langsung keberkatan.

Lebih menyedihkan, mereka akan ditimpa kebencian, kemarahan dan kemurkaan Allah s.w.t. Itulah sebenarnya yang akan mereka rasakan, penyesalan, kekecewaan dan kehampaan yang tiada penyudahan. Tambahan pula, neraka yang panas menjadi tempat merempat, diseksa pula dengan azab yagn dahsyat, takkan terhenti walaupun sesaat, kerana api neraka tidak mengenal letih dan penat.

3. Dijadikan Wajah Hitam Legam Dan Muram

Mereka yang murtad daripada agama Islam setlah beriman akan dihina oleh Allah s.w.t dengan menjadikan wajhah mnereka berwarna hitam legam dengan penuh kemuraman. Ia adalah balasan bagi kesemua orang kafir.

Ini bermakna, kedudukan orang-orang yang murtad di akhirat kelak sama sahaja dengan orang-orang yang kafir walaupun mereka pernah beriman sebelumnya. Kemuraman yang terlihat pada wajah mereka sudah cukup menggambarkan betapa dahsyatnya azab yang akan mereka tempuhi, rayuan dan tangisan takkan berguna lagi, tanggunglah penghinaan dan penyeksaan akibat perbuatan sendiri.




0 comments:

Post a Comment