Bomoh Suluk Dedah Rahsia Kekebalan Pengganas Sulu



LAHAD DATU: Menyedari kekuatan mereka tidak mampu menandingi pasukan keselamatan negara tidak Menghalang kumpulan pengganas dari selatan Filipina melancarkan pertempuran terhadap Malaysia. Persediaan mental ini bergantung pada kepercayaan bahawa mereka kebal.

Beberapa bomoh tempatan, yang pernah berurusan dengan komuniti dari selatan Filipina, berkata mereka amat mempercayai kuasa mistik, termasuk keupayaan untuk mengghaibkan diri dan tidak lut senjata.

Menamakan beberapa bahagian di Sulu di mana kumpulan pengganas akan mendapatkan tangkal dan azimat, bomoh itu berkata pernah beberapa kali 'perkhidmatan' mereka digunakan untuk membaharui kekuatan kuasa mereka. Ketika ditunjukkan gambar-gambar tangkal dan azimat pada mayat pengganas yang mati serta barangan yang dikumpulkan oleh pasukan keselamatan yang me mbersihkan' kawasan pertempuran, bomoh itu berkata kumpulan pengganas percaya barangan itu mampu membantu mereka menewaskan anggota keselamatan Malaysia.

Barangan yang digunakan oleh mereka 'untuk ghaib dan kebal termasuk tulang kucing hitam.

Difahamkan, anggota keselamatan berkata mereka ternampak tulang diikat pada pelvis dan bahagian anggota lain pada badan pengganas. Segelintir pengganas yang menceroboh negara ini diberi tangkal oleh pemimpin mereka, yang menjanjikan selagi barangan itu kekal pada mereka, pasukan keselamatan tidak akan berupaya mengesan mereka atau tercedera jika ditembak.

Atas kepercayaan, inilah, mereka kelihatan tidak gentar walaupun berdepan beberapa batalion anggota keselamatan, kata dua bomoh berketurunan Suluk, baru-baru ini.

Bukannya apa, tp info diatas memang benar. Tp ada sedikit info yg tidak disharekan. Berkenaan dengan kucing hitam yg ditanam. Selepas 7hari mereka akan membawa seorg budak yg berumur 3 / 4thn yg sudah pandai bercakap.

Mereka akan mengambil tulang kucing itu satu persatu, dan mereka akan bertanya kepada budak berkenaan sekiranya boleh nampak atau tidak. Setelah budak itu beckp tidak nampak mereka akan ambil tulang berkenaan, itula tulang yg mempunyai mistik. Akan tetapi, budak 3/4thn yg td itu. Akan jatuh sakit dan seterusnya akan mati.

Berkenaan dengan kulit ular yg bertukar itu, mereka perlu mengambil kulit ular yg baru itu, tetapi mereka mesti memastikan sebelum ular berkenaan meminum air sungai or parit or takungan air.

Percaya atau tidak, setiap kali ular bertukar kulit, ular berkenaan mesti pergi minum. Dan kebanyakan kulit ular yg kita jumpa berdekatan dengan takungan air or sungai.

Sumber

0 comments:

Post a Comment