Pengalaman Seram Pelik Di Seri Kembangan


Saya nak share sikit cerita yg saya alami ketika saya tinggal di Seri Kembangan (famili saya di negeri lain).. Berdekatan dgn pasar borong selangor + Giant + Equine Park tu..


Ketika itu saya sewa sebuah flat kerana saya ada kerja kontrak di cyberjaya.. Setelah tinggal di situ saya rapat dgn orang2 di Surau flat itu dan saya kenali seorang warga Indon, saya namakan Ramadhani ... Dia pandai mengurut orang (saya tak pernah cuba) dan juga kdg2 dipanggil untuk halau hantu dlm orang yg kena sampuk.. Ramadhani ni tinggal di surau (ada bilik la), panjang juga cerita dia ni..

Satu ketika ketika dia perlu tempat tinggal.. oleh kerana saya tinggal satu flat sorang saja.. saya ajak dia tinggal dgn saya.. alah rumah saya bukan ada apa pun.. kami memang tidur kat ruang tamu.. situ la tidor (tilam jer) dan situ la tempat borak etc.. bilik ada bukan pakai pun.. sebab situ ada kipas kekeke...

berlaku 2 insiden pelik...

Insiden #1


Petang itu hujan renyai2.. Kawan saya dari kg baru datang.. saya jemput dan bawa ke rumah.. sampai lepas maghrib di rumah.. lepas tu saya & kawan saya jumpa Ramadhani dan kami keluar.. apabila pulang agak terkejut.. saya dapati di atas lantai ada kesan air .. dan bila saya trace dapati aliran air tersebut mengalir keluar dari bantal.. bantal saya yg di tepi dinding di ruang tamu tu basah kuyup.. kehairanan.. sebab air hujan tak pernah pun masuk walau hujan lebat.. dan tiada kesan air dari atas bumbung (kut2 bocor masuk air dari flat atas)...dan tiada kesan di tempat lain..



Rasa pelik sangat.. malam tu saya buang je bantal tu...


Insiden #2

Ini teramat pelik dan sampai skrg tak tahu mende sebenarnya... begini.. satu pagi saya bangun.. saya tanya ramadhani.. kenapa tak kejut subuh.. saya dapati dia tengah berzikir.. kemudian setelah siap mandi semua saya ajak minum dalam rumah la.. dia cerita.. dia tanya saya sedar atau mimpi apa2 tak malam semalam.. saya kata takder, tidur nyenyak jer.. Untuk pengetahuan semua, kami tidur di ruang tamu (gambar atas) dan baring atas tilam masing2 dan duk sebelah menyebelah ...

Ramadhani bercerita.. katanya pada suatu ketika saya bangun dan saya terbalikkan dia iaitu saya buat dia meniarap dan saya pijak belakang badan dia dan berdiri.. dia kata ketika tu dia fikir.."ah sudah apa benda pulak ni"... dan selepas itu saya kembali ke tilam saya dan saya duduk sambil kaki belunjur... si Ramadhani ni datang dan dia tekan kiri kanan kepala saya dan baca doa2 / ayat2 yg selalu dia guna utk halau setan.. tetiba katanya di muka saya tu muncul wajah harimau yg mengaum.. dan saya terus memegang kedua pergelangan tangan beliau dan beliau rasa terus tidak bertenaga.. katanya ketika itu dia pasrah apa nak jadi jadi lah .., dia perasan jam tangan di tepi tilam menunjukkan jam 3 pagi.. dan nasib baik tidak apa yg terjadi.. dia terus lembik dan tertidur sampai ke subuh...

Itu je lah ceritanya.. saya pun hairan dgn kisah ke2 tu ... teramat pelik.. lepas tu takde lah apa2 pula terjadi...
Sumber

0 comments:

Post a Comment