AKSI EKSTRIM BERLUNCUR ATAS KERETA API YANG SEDANG BERGERAK LAJU (VIDEO)


TRAIN SURFING JADI KEGILAAN REMAJA JOHANNESBURG | Di Johannesburg pemuda miskin dari dalam kota Soweto mendapatkan kepuasan mereka dengan surfing "meluncur" di atas komuter kelajuan tinggi.

Ini hobi yang berbahaya telah meragut banyak nyawa sepanjang tahun, tetapi walaupun beberapa inisiatif untuk menghentikan itu, aktiviti  meluncur ini tetap cukup popular.


Afrika Selatan dianggap sebagai tempat kelahiran meluncur atas kereta api, dengan laporan orang melakukan aksi di atas gerbong kereta api bergerak bermula awal 1980-an.

Dari sini, hobi ekstrem tersebar di seluruh dunia, dari Brazil, Jerman dan Rusia, namun tetap unik Johannesburg melalui ragam gaya.

Bentuk yang paling biasa dan paling berbahaya dari melayari kereta api melibatkan memanjat di atas kereta, melompat kerana mula bergerak dan memanjat kembali lagi semasa kereta api itu bergerak.

Kemudian ada di sisi melayari, dengan stuntmen wannabe berjalan di bahagian tepi kereta api pada platform penumpang rakan-rakannya menjaga pintu terbuka, atau berhayun keluar dari pintu ketika kereta melewati terowong dan berjalan di dinding.

Satu lagi aksi berani di bawah kereta api itu bergerak dan menendang kerikil dengan kaki mereka.

Tapi yang paling mematikan dari semua yang melayari di atas kereta ketika cuba untuk mengelakkan kabel elektrik dan jambatan.

Semua gaya bergerak yang berbeza mempunyai nama seperti Matrix, 2020, Gravul atau Svandals.

TONTON VIDEO AKSI YANG BOLEH MEMBAWA MAUT DI BAWAH INI








Sumber

0 comments:

Post a Comment