Teknik Sembelih JIN


1. Letakkan tangan seperti bentuk pisau pada tengkuk pesakit

2. Baca ayat Al-Maidah:33-34

"Sesungguhnya balasan mereka yang memerangi Allah dan RasulNya dan melakukan keroskan di muka bumi hendaklah mereka dibunuh, atau disalib atau dipotong tangan dan kaki mereka berselang seli atau dinafikan mereka di muka bumi"

(Mafhum al-Quran, al-Maidah:33-34)


3. Lakukan penyembelihan dengan aksi seperti menyembelih sambil menyebut:

ALLAHU AKBAR 3 kali

Sandaran hukum membunuh jin :
Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka barang siapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Karena itu adalah syaitan.”(Muslim) dari hadits ini kita diperbolehkan untuk membunuh jin tentunya dengan alasan yang diperbolehkan oleh syara’

P/S : Adalakalanya kita tidak perlu terus membunuhnya. Cubalah berbincang,pujuk keluar dari pada tubuh pesakit atau ajak masuk Islam jika jin kafir agar bertaubat kerana mereka juga makhluk yang diciptakan Allah SWT. Yakin dengan Allah dengan membaca surah al-baqarah. Malah jika yakin, ayat kursi itu sudah mampu membunuh jin. Azan pula sudah mampu membuat jin terberak/tercirit.


Sumber

0 comments:

Post a Comment